برنامه متوسطه دوم و کنکور

جدول برنامه ریزی نفرات برتر کنکور

جدول برنامه ریزی رتبه های زیر 100 کنکور را مشاهده می کنید بهمراه فایل خام برنامه ریزی هفتگی.

جدول برنامه ریزی نفرات برتر کنکور به جه صورتی هست؟
نفرات برتر کنکور استراحت، تفریحات، رژیم غذایی درست دارند؟
نفرات برتر کنکور خودشونو درگیر لطمه هایی که کرونا به وضعیت آموزشی زده می کنند؟
نفرات برتر کنکور چقدر به خودشون ایمان دارند؟

این ها همگی سوالات فراوانی هستند که همه شما داوطلبان کنکور و دانش آموزان در ذهن خود حتی به مدت کوتاهی به آن ها فکر کرده اید.

عکس بالا را مشاهده کنید و برنامه یک رتبه برتر پرتوان و باهوش را ببنید.

نکات مهم جدول برنامه ریزی نفرات برتر کنکور:

  • متعادل
  • با کیفیت
  • متنوع
  • حل تست زیاد
  • مرور زیاد
  • رفع اشکال
  • تدریس به دیگران
  • ارتباط با مشاور بصورت هوشمندانه نه آماتوری

دیدگاه و ذهنیت نفرات برتر کنکور

نفرات برتر کنکور، سال کنکور رو فرصت آزمون و خطا نمی دانند و سعی می کنند از ابتدا با یک برنامه اصولی و صحیح جلو بروند تا هم به موقع درس های خود را تمام کنند و هم فرصت کافی برای مرور داشته باشند.

نفرات برتر کنکور استراحت دارند ولی نه زیاده از حد، تفریح دارند ولی نه تفریحات قبل، حتی رژیم غذایی صحیح و متناسب با کنکور دارند چون متوجه هستند که این عادات اشتباه دیر یا زود به آن ها ضربه وارد می کند.

نفرات برتر کنکور سعی می کنند ذهنشون رو درگیر شرایط خوبی که کرونا برای آن ها ایجاد کرده، مثلا ماندن در خانه و بیرون نرفتن متمرکز کنند تا آرامش داشته باشند. نفرات برتر کنکور هم آزمونی را خراب می کنند و در مطالب درسی ضعیف هستند ولی هیچ گاه زمین نمی خورند و سعی می کنند تا حد توان از هر فرصتی برای بهتر شدن استفاده کنند تا خودشونو بهتر در عرصه کنکور به نمایش بگذارند.

جدول برنامه ریزی در افکار یک رتبه برتر
جدول برنامه ریزی در افکار یک رتبه برتر

راهکارهای نفرات برتر کنکور برای افزایش ساعت مطالعه در جدول برنامه ریزی

ساعت مطالعه یکی از اصلی ترین دلایل برای رسیدن به موفقیت می باشد، همواره یکی از سوالات مهم دانش آموزان کنکوری ساعت مطالعه می باشد،
اما برای افزایش ساعت مطالعه چه کارهایی باید انجام داد؟
اگر به یک ساعت مطالعه ی مطلوب رسیدیم چطور آن را تثبیت کنیم؟
برای افزایش کیفیت مطالعه چه راهکارهایی وجود دارد؟

برای یافتن پاسخ این پرسش ها به سراغ رتبه های برتر کنکور رفته ایم و نظرات و راهکارهای آن ها را در این زمینه بررسی می کنیم، آیا نفرات برتر کنکور هم با ساعت مطالعه خود چالش داشته اند؟ این پاسخ ها مربوط به زمانی است که رتبه برتر ها مانند شما دانش آموز بودند.

نظر خانم یلدا عباسی، رتبه ۱۰۴۷ کشوری در مورد جدول برنامه ریزی

 

اصلا رو ساعت مطالعه مانور ندهید، هدف تو باید یادگیری باشد نه اینکه روزی چقدر میخونید، من خودم هم شنبه تا چهارشنبه درس های مدرسه رو داشتم تا تکالیف مدرسه رو انجام می دادم ساعت ۵ می شد.
حتی شاید روزی ۵ ساعتم فرصت برای خوندن کنکور نداشتم، ولی اون ۵ ساعت رو جوری میخ واندم که با ۱۲ ساعت افراد دیگه برابری کند. اصلا ساعت مطالعه خودتون را با دیگران مقایسه نکنید هر ساعتی که درس می خوانید تمام تمرکز خودتون را بذارید سر لذت بردن از درس.

نظر هادی رضایی، رتبه ۲۲۰ کشوری در مورد جدول برنامه ریزی

ساعت مطالعه یک چیز فوق مهمه تو نتیجه گرفتن و اولین عامل موفقیت محسوب می شود.
من هم مشکل خیلی از دانش آموزان رو داشتم و الان که کنکور رو پشت سر گذاشتم کاملا حال همه رو درک میکنم. بچه ها اولین کاری که انجام بدهید این باشد که عامل مزاحم رو از خودتون دور کنید به عنوان مثال همین گوشی های همراه سعی کنید محدودش کنید به آخر شب و یا آخر هفته ها و با خودتون قرار بزارید که اگر سه ساعت مفید درس نخوندم حق ندارم از گوشی استفاده کنم. در ضمن گوشی رو نزدیک خودتون قرار ندید، بدید به یکی و بهش بگید تا موقعی که درسم تموم نشده این گوشی رو به من نده.

روش های موفقیت نفرات برتر در کنکور

“یک راهنمای خوب می تواند مسیر زندگی شما را هموارتر کند.”

در اینجا یک نمونه از درصد های نفرات برتر کنکور (رتبه های زیر ۱۰۰۰) را مشاهده می کنیم. با نگاه کردن به آن ها متوجه می شویم که همه داوطلبان رتبه برتر به همه دروس توجه دارند و همانطور که درصد ها را مشاهده می کنید در همه ی درس ها نوعی تعادل را دارند.
داوطلبان برای همه دروس وقت کافی برای تست زدن قرار می دهند، بعضی درس ها که سخت تر هستند تست های بیشتری را حل می کنند. داوطلبان رتبه برتر همیشه مرور درس ها را جزو اولویت های اصلی خود قرار می دهند و بعد از آزمون ها آزمایشی و یا مطالعه دی وی دی های آموزشی و یا منابع کمک آموزشی به تحلیل دروس می پردازند.

رتبه تجربی

منطقه ۱

رشته قبولی ادبیات عربی دینی زبان ریاضی زیست فیزیک شیمی
۳۹۰ پزشکی تبریز ۶۱ ۸۴ ۶۲ ۸۴ ۴۴ ۸۱ ۸۲ ۵۸
۴۱۶ پزشکی تبریز ۶۵ ۹۴ ۷۰ ۶۸ ۶۵ ۷۶ ۶۳ ۶۰
۴۶۰ پزشکی یزد ۶۵ ۸۹ ۵۸ ۸۰ ۷۳ ۷۱ ۵۲ ۷۰
۵۲۲ پزشکی البرز ۶۸ ۱۰۰ ۶۶ ۸۴ ۶۰ ۷۸ ۷۷ ۳۹
۵۸۳ پزشکی یزد ۷۳ ۹۰ ۶۹ ۶۴ ۶۳ ۷۷ ۳۷ ۵۸
۶۲۸ دندانپزشکی ۵۸ ۶۹ ۸۱ ۹۶ ۴۷ ۶۸ ۶۰ ۶۶
۶۷۲ پزشکی رشت ۷۸ ۱۰۰ ۸۴ ۴۴ ۵۳ ۶۷ ۵۸ ۵۵

 


موضوع مرتبط با این پست: برنامه ریزی کنکور


سید مهدی زارع زاده، رتبه ۱ منطقه ۳ و رتبه ۱۰ کشوری سراسری تجربی

چطور تونستم هم در امتحانات نهایی و هم کنکور نمره عالی کسب کنم؟
از الان تا کنکور دقیقا باید چکار کنیم و برنامه ریزیمون چطور باشه؟
شرایط پیش اومده و کرونا رو چطور مدیریت کنیم؟

متاسفانه خیلی از بچه ها فکر می کنند که خواندن تشریحی دروس با کنکور هم جهت نیست. اما نکته قابل ذکر این است که مطالعه دروس تشریحی بصورت مفهومی نه تنها باعث موفقیت در امتحانات نهایی می شود بلکه باعث تثبیت اطلاعات در ذهن شما و قدرت درک و تحلیل شما را بالا برده در نتیجه موفقیت شما در امر تست زنی می شود.

من دوران کنکور را به سه قسمت تقسیم کرده بودم. یکی از عید تا امتحانات نهایی دیگری امتحانات نهایی و در آخر از زمان پایان امتحانات نهایی تا کنکور، از عید تا زمان امتحانات نهایی به مرور و بازیابی مطالب با استفاده از  تست زنی پرداختم. و از محصولات حرف آخر (بعضی از دروس) را مشاهده نمودم. در زمان امتحانات نهایی سعی کردم با توجه به مدت زمانی که دارم دروس هر سه پایه را برای بار آخر مرور کنم و همچنین تست های سال قبل دروس عمومی را هم مقداری مطالعه نمودم، و در نهایت در مرحله سوم هر روز صبح ساعت ۸ آزمون کنکور را برای خودم شبیه سازی می کردم و بعد از کمی استراحت به تصحیح سوالات و مرور مجدد مطالب می پرداختم.

خیلی سخت هست تو شرایط کرونا غر نزنیم ولی اگه در این شرایط کرونا خودمون را کنترل کنیم و نسبت به شرایط خودمون رو تغییر بدهیم باعث تفاوت بین ما با دیگران می شود. بهترین کار در این شرایط کرونا آرامش و دوری از حواشی هست،

<فقط و فقط درس خوندن براتون مهم باشه>


دانلود جدول برنامه ریزی بصورت خام برای شما عزیزان: دانلود جدول برنامه ریزی نفرات برتر کنکور


متدهایی برای خواندن دروس حفظی از زبان نگار حسین پور رتبه ۲۳ کشوری

در مطالعه دروس حفظی باید منبع اصلی شما کتاب درسی باشد و زیر نکات مهم خط بکشید، دقت داشته باشید فقط نکات مهم نه مثال و یا چیزهای دیگر کتاب، بعد از پیدا کردن تسلط نسبی به کتاب درسی به ابتدای کتاب برگشته و درس را بصورت خلاصه وار برای خودتان توضیح دهید. در مرحله بعد قسمت هایی از کتاب را که مشکل دارید خلاصه نویسی کنید. خلاصه نویسی دو صورت دارد، اولین روش خلاصه را در مکانی جلوی دید نصب کنید به این روش خلاصه نویسی، خلاصه نویسی دیداری می گویند. دومین روش خلاصه ها را در حاشیه های کتاب درسی خود بنویسید. برای درس های حفظی باید حتما هر شب یک تایم مروری قرار دهید تا هر شب مرور شوند.

راهکارهای جدول برنامه ریزی از زبان رتبه برتر کنکور، محمد امین امیریان

جدول برنامه ریزی باید عملی و واقعی باشد، یعنی در هنگام نوشتن برنامه باید به ظرفیت و توانایی های خودمان هم توجه داشته باشیم. بطور مثال زمانی که شما تایم مطالعه ۵ ساعته دارید نباید در برنامه ای که برای خود قرار می دهید تایم ۸ ساعته برنامه ریزی کنید، بلکه باید از همان ۵ ساعت شروع کنید و به مرور تایم مطالعه خود را  افزایش دهید. تلاش ما زمانی لذت بخش است که برنامه ای که برای خود چیده ایم عملی باشد و روز به روز قابل پیشرفت باشد، نه این که ایده آل ترین برنامه و کم بهره ور ترین برنامه باشد.
نکته دوم اینکه برنامه ای که ما طراحی می کنیم باید کوتاه مدت باشد، که اگر به دلایلی موفق به اجرای آن نشدیم می توانیم آن را ترمیم و اصلاح کنیم و اهداف برنامه های کوتاه قابل دسترس تر هستند و انگیزه شما را برای رسیدن به هدفتان افزایش می دهند. پیشنهاد می شود دانش آموز از درسی که علاقه مند است شروع به برنامه ریزی کند و درس های اختصاصی هم پشت سر هم چیده نشوند. نکته آخر چیدمان برنامه های خود را متناسب با زمان آزمون طراحی کنیم، بطور مثال درس های حفظ کردنی را در تایم های نزدیک به آزمون بیشتر باید توجه شود و همچنین در زمان های نزدیک به عید و یا آخر هفته باید تغییراتی در نوع برنامه قرار داده شود.

 

جدول برنامه ریزی رتیه برتر
جدول برنامه ریزی رتیه برتر

برنامه ریزی به روش حرف آخر یک نمونه جدول برنامه ریزی

دانش آموزان و داوطلبان می توانند از همین حالا یک برنامه ریزی دقیق را برای کنکور سال آینده و یا کنکور چند ماه آینده آماده کنند.
حرف آخر با ارائه یک برنامه منظم و حساب شده با نام های برنامه ۱۰۰۰ ساعته و یا برنامه قطاری قبولی شما عزیزان را در کنکور سراسری  آسان تر و دست یافتنی تر می کند. این برنامه مختص تمامی دروس عمومی و تخصصی می باشد. شما می توانید به کمک این برنامه ها از میزان نگرانی های خود بکاهید و رسیدن به رتبه مورد نظر در کنکور برای خود مقدور سازید. و آن را الگوی برنامه ای خود بکنید.

برای دریافت پکیج رایگان آموزشی و مشاوره ای شماره خود را در پایین ثبت کنید.

منبع: موسسه مشاور

اورجینال مشاور

اورجینال مشاور: انتخاب بهترین دبیر از موسسات + مشاور تحصیلی + انتخاب منابع کنکوری

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا